vrijdag 7 maart 2008

Presentatietraining op dinsdag 18 maart a.s. 9.00-12.00 uur

Dinsdag 18 maart a.s. van 9.00 - 12.00 uur wordt er een presentatietraining georganiseerd voor de mensen die vanuit het ROCvA een presentatie verzorgen op de conferentie van het CVI te Maastricht op 26 en 27 maart a.s.

Presentatietraining
Deze training wordt verzorgd door Moniek Raadt van afdeling Walraven van Hall Bedrijfopleidingen. De training bestaat uit het op speelse manier vergroten van ieders presentatie vaardigheden. Een klein gedeelte van de training is aandacht voor tips voor het maken/verbeteren van je presentatie.

Waar/Wanneer?
dinsdag 18 maart a.s. 9.00-12.00
Fraijlemaborg 135
lokaal 445 (Walraven en van Hall)

Het College van Bestuur hecht er zeer aan dat alle presentatoren deze training bijwonen en het ROC van Amsterdam op een zo professioneel mogelijke wijze zullen vertegenwoordigen.

1 opmerking:

Jan Floris zei

Conferentie Onderwijsvernieuwing en ICT
cvi

Consortium Voor Innovatie (CVI) organiseert dit jaar op woensdag 26 en donderdag 27 maart haar tweejaarlijkse conferentie in Maastricht.

'Design4all, integraal ontwerpen' is het centrale thema van de Conferentie voor Onderwijsvernieuwing & ICT. Dit kan het best omschreven worden als werken, samenwerken en het bevorderen van werken in samenwerken. Hierbij gaat het om afdelingen binnen een organisatie die samenwerken, maar ook om het ontwerpen van het nieuwe onderwijs samen met leerlingen.
Kennisnet levert een bijdrage in de vorm van presentaties, onder andere over digitale content, federatieve identificatie en flexibel leren. Meer informatie over deze managementconferentie vindt u op cviweb.nl.
pijl naar boven

(21ste eeuws onderwijstalent) = (ICT-competent!)
cwi_conferentie

Internationaal en nationaal onderzoek toont aan dat de ict-competenties van de gemiddelde docent achterblijven bij die van leerlingen. Dit remt de vaart in onderwijsinnovatie die ict nodig heeft om kwalitatieve en efficiëntie doelen te halen.

We hebben het dan vanzelfsprekend over ict-vaardigheden en ict-toepassingskennis in een educatieve context: organiseren en begeleiden van leren m.b.v. een ELO, content arrangeren, web 2.0 toepassingen integreren in opdrachten en werkwijzen, communiceren in virtual communities, inzetten van serious games, werken met een e-portfolio, enz.
Dit zijn competenties waaraan leerkrachten moeten voldoen op grond van de 'Wet op de Beroepen in het Onderwijs' (wet BIO).

School voor de Toekomst heeft samen met Kennisnet het initiatief genomen om in kaart te brengen welke ict-competenties al beschreven zijn en vooral welke oplossingen voor het ontwikkelen en onderhouden van die competenties (al) succesvol zijn, specifiek in de mbo-sector. Dit geschiedt in de vorm van een kenniskring, welke al drie keer bijéén is gekomen (klik hier voor het blog). Op de Conferentie voor Onderwijsvernieuwing & ICT op 26 en 27 maart 2008 wil men in het bijzonder de aandacht hierop vestigen.
Lees meer hierover in de aankondiging van deze Workshop: (21ste eeuws onderwijstalent) = (ICT-competent!).
pijl naar boven

Inzet virtuele omgevingen waardevol voor het onderwijs
virtuele omgeving

Dit concludeert stichting Kennisnet in het rapport 'Best practice, virtuele omgevingen in het onderwijs'. Het rapport beschrijft de resultaten van een pilot onder scholen voor het voortgezet onderwijs.

In deze pilot gingen de scholen aan de slag met Active Worlds of Second Life om te kijken of deze omgevingen geschikt zijn voor gebruik in het onderwijs. Uit de pilot blijkt dat virtuele omgevingen een waardevolle aanvulling kunnen zijn op het onderwijs. Daarbij is het van belang dat het werken in de virtuele omgeving gekoppeld wordt aan concrete lesstof.